Syrniki, czyli rosyjskie placki z twarogu w fit wersji

Dzisiaj wjeżdżam z mocno kaloryczną propozycją, ale za to z bardzo dużą zawartością białka. Placki są podzielne, więc porcję można podzielić pół, chociaż ja nie mogłam się powstrzymać i dzisiaj po treningu zjadłam wszystkie. 🙂 Sprawdzi się na chyba na każdy posiłek w słodkim wydaniu. Połączenie kuchni tradycyjnej z nowoczesnością i tylko 4 składniki!

Wartości odżywcze:

585 kcal (z ksylitolem, ale bez oleju, miodu i malin)

49,1 g białka

32,8 g tłuszczy

65 g węglowodanów


Do przygotowania placków potrzebujemy (mi wyszło 10 sztuk):

♥ 250 g twarogu (ja użyłam półtłustego Bielucha, ale ważne, żeby się kruszył)

♥ 1 jajko

♥ 2 pełne łyżki mąki ryżowej (ewentualnie nieugotowanej kaszy manny)

♥ 1 łyżka ksylitolu (opcjonalnie)

♥ aromat waniliowy lub rumowy (opcjonalnie)

Wykonanie:

1. Kruszymy twaróg i łączymy go z resztą składników. Chwilkę zagniatamy.

2. Zwilżamy ręce wodą i formujemy kuleczki.

3. Smażymy po kilka minut na każdej ze stron na odrobinie oleju kokosowego (pierw klasycznie pod przykryciem, potem już nie).

4. Dekorujemy i jemy!




 

Przepis zaczerpnięty od @fit_przepisy_od_baletnicy 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *