Proteinowe placki z serkiem i musem truskawowym

Dawno nie publikowałam tutaj żadnego przepisu, ale to, co udało mi się ostatnio poczynić w kuchni przechodzi ludzkie pojęcie. To jest tak dobre, że koniecznie musicie tego spróbować. Delikatnie puszyste, lekko kremowe, z duuużą ilością białka, słodkie i jednocześnie orzeźwiające. Idealna propozycja na śniadania lub podwieczorek. Czas wprowadzić trochę Słońca na talerzu, skoro wiosna w tym roku jakoś zbytnio się nie spieszy.

Jak pewnie zdążyliście zauważyć na moim profilu na Instagramie regularnie dzielę się z Wami różnymi przepisami na placki oraz naleśniki. Jestem ich totalną fanką, zarówno tych w fit, jak i nie fit wersji. Po obronie szukam nowych celów (tych mniejszych i większych), stąd zrodził się pomysł stworzenia darmowego e-booka z  kilkunastoma przepisami na takie moje top of the top w kategorii słodkich śniadań. Często coś zmieniam i kombinuję, żeby dojść do tych idealnych przepisów, więc miłoby było gdyby mogło skorzystać z nich większe grono. Póki co, jeszcze nic nie zostało postanowione, więc na pewno będę Was informować na bieżąco na moim profilu na Instagramie.


Wartości odżywcze w całym przepisie (już z olejem do smażenia):

 

Kalorie: 726

Białko: 37,9 g

Tłuszcze: 32,6 g

Węglowodany: 71,8 g

 

Do przygotowania placków potrzebujemy (około 12 sztuk):

 

♥ 150 g serka naturalnego Bieluch

♥ 70 g mąki orkiszowej jasnej

♥ 2 jajka

♥ 65 g mleka 0,5% tłuszczu (może być też roślinne)

♥ 1 łyżeczka proszku do pieczenia

♥ 30 g słodzidła (ja dałam Erytrytol i odrobinę cukru wanilinowego)

♥  szczypta soli

♥ olej do smażenia

 

Nadzienie:

 

♥ wiórki kokosowe/orzeszki/migdały/kakao/tarta czekolada czy na co akurat innego macie ochotę 🙂

♥ truskawki + dowolne słodzidło (u mnie 150g truskawek plus łyżka Erytrytolu)

 

Wykonanie:

 

1. Oddzielamy białka od żółtek i ubijamy pianę z białek.

2. Mieszamy rózgą lub mikserem wszystkie pozostałe składniki do powstania jednolitej masy.

3. Dodajemy do masy pianę z białek i mieszamy delikatnie rózgą lub łyżką.

4. Nakładamy na patelnię porcję ciasta (1 łyżka ciasta na 1 placek będzie okej – nie rozpłaszczamy ich po patelni, powinny być całkiem wysokie).

5. Smażymy placki z obu stron na beztłuszczowej patelni lub z minimalną ilością tłuszczu do uzyskania złotego koloru (pierwszą stronę pod przykryciem, potem już bez).

6. Truskawki (mrożone lub świeże) oraz słodzidło gotujemy w garnku aż do momentu, kiedy będą całkowicie miękkie i wytworzy się mus. Jeśli według Was będzie zbyt rzadki można odlać trochę masy do innego naczynia, dodać odrobinę mąki ziemniaczanej i energicznie wymieszać, a następnie wlać mieszankę do musu i ponownie wymieszać.

7. Placki dekorujemy świeżymi truskawami oraz dowolną posypką lub kremem czekoladowym.

Smacznego! 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *